NYT - Instagram knap - NYT

Instagram NYT - Instagram knap - NYT

søndag den 30. september 2012

South Island Trip dag 1

Hey alle sammen!

Redzone billede i Christchurch centrum
Min South Island trip er begyndt for ca. fem timer siden, og jeg er sikker på det bliver super fedt! Vi er i øjeblikket i Christchurch, som har været hærget af kæmpe jordskælv. Vi ankom her i går pga. billige flybilletter, så vi har allerede vadet gaderne tynde. Vi skal dog ud i byen igen i morgen på sight seeing. Byen er som taget direkte ud af en zombie-film - eller som jeg foretrækker det, som downtown Washington D.C. i Fallout 3. Hele det område, der tidligere var en sprudlende by med skyskrabere, butikker og caféer er nu en "red-zone", hvor man slet ikke må færdes. Alt er smadret og forladt, og som man går forbi hegnet derind til, får man lyst til at kravle over og gå på opdagelse, eller... Det gør jeg i hvert fald :D. Det er utroligt hvor stærk naturen er... I området var lavet en lille erstatning for storbyen: En 10-15 butikker og caféer i farverige containere. Super fedt sted - skulle bare have været lidt større. Jeg var positivt overrasket over at finde en butik, der solgte de tre DANSKE tøjmærker Norse Projects, Libertine Libertine og Wood Wood :). En af mine nye kammerater på turen fortalte mig en lille joke: "Hvordan kender man en mand fra Christchurch? Han gemmer sig under et bord, når hans mobil vibrerer"... Flere billeder findes under indlægget :).

Stranden ved "The Pier", hvor folk kommer og bader om sommeren.
I dag var vi på stranden. Det var tåget, men det var varmt. Vi tog også en tur i en af byens få korte gader med butikker, og der lå en Quiksilver fabric outlet, hvor tøjet kom direkte fra fabrikken. Jeg fik en fed skjorte for kun 36$(Omkring 170 kr.)! Det er det første stykke tøj, jeg har købt her, udover min souvenir t-shirt fra Gravity Canyon under min soft landing camp. Vi tog hjem til nogle samoans, som er familie til Sebastians og Davids værtsfamilie og fik en kæmpe samoansk middag og et par timers leg med familiens små børn. Super hyggeligt, og vi fik endda et gratis lift til lufthavnen!;D


I morgen tager vi til nord til Kaikoura for at besøge en søløvekoloni og svømme med delfiner på åbent hav!

Ses ;D

- Jakob


Smadret restaurant i Red Zone
"Erstatning" for city center i containers.
Smadret kirke i red zone
Extreme danger, buhu...

 Klik på fotos for at forstørre :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar