NYT - Instagram knap - NYT

Instagram NYT - Instagram knap - NYT

mandag den 8. oktober 2012

South Island trip day 5-10

Hejsa!

Først vil jeg gerne undskylde for ikke at have skrevet nogle dage i træk. Dag 5 havde jeg intet at skrive, dag 6 ingen internet og dag 7+8 så dårligt internet, at jeg ikke syntes det var det værd.

Dag 5 foregik i byen Franz Josef ved Franz Josef Glacier, hvor New Zealands største bjerg, Mt. Cook, ligger. Eftersom vejret var skidt, kunne vi ikke komme på vores ellers planlagte helikoptertur op på glacieren, og det var ret surt, for vi endte med slet ikke at få set Mt. Cook :(. Dagen afsluttedes med en dejlig omgang spa, og ja... Det var bare dejligt - ikke så meget andet at sige :D.

Dag 6 tog vi af sted mod Milford Sound - beskrevet af Rudyard Kipling som verdens 8. vidunder! Vi skulle på en "overnight boat cruise", hvor vi sov på båden i den paradisagtige sound. Vi var ude at sejle rundt i kayaker midt på dagen, og det var super sjovt. Milford Sound er nok det smukkeste sted, jeg nogensinde har været, og det var en kæmpe oplevelse. Oveni købet fik vi fantastisk mad på båden :3.
Milford Sound og vores båd

Milford Sound

Dagen efter ankom vi i Queenstown, en super fed by. Vi fik Fergburgers, kæmpe burgere - måske på størrelse med en gammel Folkevogns hjulkapsel! De var super gode hahaha! Vi tog rundt i byen derefter og kiggede i gaderne. Derudover skete der ikke så meget. Det gjorde der til gengæld næste dag...

Morgenen startede ud med en fire timers Ringenes Herre-safari, hvor vi fik set flere locations fra filmene, bl.a. ledte vi efter guld i floden, hvor de 9 sorte ryttere blev skyllet væk af en kæmpe bølge. En ældre amerikansk kvinde på vores safari(Vi var kun tre fra vores gruppe, andre havde valgt at lave andre aktiviteter) fandt et lille bitte stykke guld, så lille at man kun kunne se skæret fra det - men det var der. Da jeg ikke kunne finde mit kamera, er der ingen billeder. En af pigerne på turen tog dog lidt billeder, jeg får senere.
Efter det havde jeg en lille time i byen, før jeg tog en 40 minutters bustur - helt alene - til New Zealands største bungy jump! 134 meter pure awesomeness! Det var vildt.

Fortsættelse af indlæg:



The Nevis 134m. bungy
 Undskylder at billederne vender på siden, men det må I leve med... :D

Og en lille youtube video!
Dagen efter fortsatte turen til Twizel, som var vores sidste stop inden hjemturen. Dog tog vi et lille smut forbi Shotover River på vejen, hvor den stod på jetboating! Suuuuper fedt! små både med jetmotorer og ekstrem manøvredygtighed, så føreren kunne smutte imellem trange klippepassager uden. Anyways Twizel er en super kedelig lille by uden noget at lave i... Hahah! Men lederne på turen fik da sørget for, at vi var godt underholdt alligevel, da det blev drag night! Der var 8 drenge på turen og omtrent 40 piger, så pigerne blev delt ind i grupper - 4 om at klæde hver deres dreng ud i deres tøj. Jeg blev en (lækker, hvis jeg selv skal sige det) strand-babe, men jeg vandt desværre ikke... Catwalk-sejren og miss drag 2012 blev Sebastian! Wuhu :D.

 Her til morgen(day 10) stod vi op klokken lort/klokken 5 am for at tage bussen mod Christchurch Airport... Det var en laaaang bustur, men efterhånden blev busturene enormt hyggelige, fordi vi alle havde lært hinanden at kende. Jeg vandt i øvrigt også vores maskot, katten Abdullah, som jeg faktisk selv navngav i starten af turen. Konkurrencen gjaldt om at have ham med på det fedeste billede, og jeg tog ham med i jetbådene!

Lille video også af mit skydive:

http://www.youtube.com/watch?v=VFcxmzwEfUw&feature=youtube_gdata

Alt i alt super fed tur, jeg bestemt ikke glemmer foreløbigt!

Peace out

- Jakob

Ingen kommentarer:

Send en kommentar