NYT - Instagram knap - NYT

Instagram NYT - Instagram knap - NYT

lørdag den 2. februar 2013

Surftur

Hejsa alle, der læser med!

Så har jeg endelig fået taget mig sammen til at skrive et indlæg om surfturen, jeg var på i sidste uge. Eller... Jeg har fået fat i billederne derfra nu, og jeg tænkte, jeg ville vente, til de var fremme :).

Udsigt fra vores hytte!
Upsi, jeg glemte vist våddragten den dag!
Søndag aften i forrige uge stod Sebastian, David og jeg på en natbus til Auckland, New Zealands største by og ca. 12 timers bustur fra hvor vi bor. Det var en lang og kedelig tur, men den betød, at vi både havde transport og logi for ca. 25$ per person i modsætning til enten dyr morgen-flybillet eller 50$-flybillet og hotel - så vi synes, det var det værd. Vi ankom til Auckland tidligt mandag morgen og havde et par timer at sluge. De blev slugt med morgenmad og kaffe på en lokal café(Ved ikke, om jeg har skrevet det, i øvrigt, men jeg er blevet vild med kaffe!)... Derefter mødtes vi med vores tour og guide og fortsatte nordpå mod Ahipara, hvor New Zealand Surf Tours har deres "lodge".

Nord for Auckland ligger regionen "Northland" med det passende navn, da det er NZs nordligste del(I samme dur hedder den sydligste del Southland). Ahipara ligger ca. 5 timer nord for Auckland - på den kendte "90 Mile Beach", som vist nok kun er 61 mil lang, men som fører direkte til Cape Reinga, NZs nordlige spids. Der skulle turen dog ikke gå hen.

Vi ankom til en lille hyggelig hytte med trappe fra balkonen og direkte ned til stranden. I hytten mødte vi et par surfinstruktører og andre deltagere, der hyggede rundt om i hytten. Præcis som man havde forestillet sig - 100% tilbagelænet og afslappet atmosfære - tror, man kalder det surferstil. Anyways om aftenen skulle vi ud at surfe for første gang, og det var super sjovt. Vi startede ud med lidt instruktion på stranden og en opvarmning, og så var det ellers derud af. De fleste af os var oppe at stå på de små bølger efter 30-45 minutter, og jeg siger jer: Når man først "rider på bølgen", føler man sig på toppen af verden!!
Bølgerne var desværre blevet små, når vi kom tæt på kameraet.  





Sådan gik dagene med morgensurf inden morgenmaden og aftensurf - med afslapning ind imellem. Et absolut highlight var onsdag morgen, hvor vi tog ud allerede klokken 6 om morgenen, og vi surfede til solopgangen. Fantastisk! :)

Men med masser af sjov kommer selvfølgelig også udfordringer, og der var surfen ikke den værste... Våddragter er ikke sjove, skulle jeg hilse og sige! Fik lange rifter i begge mine knæhaser, brandmærker på halsen og mine brystvorter blev slebet til bunds - jeg er nu kendt under navnet "Nipple-cripple"......... Også solen voldte problemer - en let solskoldning kunne ikke undgåes - heller ikke med solcreme. Meeen det var ikke så slemt :).

I enden blev det da også til en lang bustur tilbage - lige til en solopgang over Wellingtons havnefront. Da jeg var kommet hjem, var der også sket ting og sager i huset - en værtssøster var flyttet ind! Hun hedder Julia, er 13 år gammel og kommer fra Sydkorea. Hendes mor og lillebror var på besøg den uge, og boede også i huset, da jeg kom hjem. Alligevel formåede jeg at falde i søvn til langt ud på eftermiddagen.

Nu er skolen også startet igen efter den helt ekstremt lange sommerferie, og det er sådan set ikke noget, jeg er ked af. Det almindelige skoleskema starter i morgen, mandag, og fagene jeg har i år er blevet ændret en del ift., hvad jeg rent faktisk valgte inden ferien. Nu står den på matematik, historie, musik, drama, idræt og film-klasse... Det bliver nok spændende! Det er dog til min store irritation, at mit valg af japansk inden ferien ikke er gået igennem :(. Men sådan kan det jo gå. Der er stadig lidt knas ift. det, jeg beskrev i mit tidligere indlæn, og det prøver jeg at få løst i øjeblikket, så der kan nå at ske mange ændringer endnu. Hvem ved?



- Jakob

Ingen kommentarer:

Send en kommentar