NYT - Instagram knap - NYT

Instagram NYT - Instagram knap - NYT

onsdag den 15. august 2012

5 uger!

Hej alle sammen!

Der er allerede gået 5 uger af mit ophold, og det er vildt mærkeligt at tænke på. Mere en 1/10 af turen er allerede ovre, og jeg føler knap nok, jeg er ankommet! :O

Anyways... Alt går perfekt her, og jeg har det fedt. Vi har haft to små koreanske studerende boende de seneste 4 uger, og de tager hjem i morgen, hvilket på sin vis er trist - men også lidt rart, for nogen gange kan de godt være lidt belastende. Frankie, min værtsmor, kom også hjem fra England i dag, hvor hun har været, siden jeg tog af sted, så fra og med i morgen er vi 3 i huset :).

I skolen går det også godt. Vi er lige begyndt på et bage-tema i Hospitality-class, og vi har både bagt cookies og muffins og fortsætter med flere kager og brød det næste stykke tid. Mmmh, kunne det være bedre? :3
I Engelsk har vi lige set en film, der hedder Pleasantville. Den var rigtig god og ret sjov - en film, jeg også kunne have fundet på at se i min fritid. Har en fornemmelse af, at de bruger film meget i undervisningen her.
I matematik har jeg fået min første merritt! Wuuhuu, jeg ved ikke, hvad det betyder.... Men det er vist nok en opgave, der er over bestået, eller noget...
Fotografering er også fedt! Vi laver projekt i øjeblikket, og mit handler om musik - hvilket vil sige, jeg skal ud og have taget nogle gode billeder, der har med musik at gøre.

Vi har lige haft øveweekend med brass-bandet i Wellington! Det var en rigtig god weekend med masser af godt spil, og jeg har efterhånden godt styr på mine noder. Derudover er Wellington den mest nice by! Den kan nok bedst beskrives som "urban", og den er fyldt med unge mennesker i specielt tøj, hipsters, skaters og andre spændende stilvarianter. Specielle caféer og restauranter ligger hele vejen rundt i gaderne i flotte gamle huse med fantastiske farver. Spændende forretninger er der også masser af, men det har jeg ikke oplevet rigtigt, da vi kun gik rundt der for at finde et sted at spise frokost. På fredag har vi teachers-day, hvilket betyder fri fra skole, og der tager vi et par stykker til Wellington på "opdagelse"! Glæder mig og skal have taget en masse gode billeder - håber vejret er med mig! :D

Derudover starter de andre elever med nogle eksamener snart, hvilket betyder, vi skal lave noget andet. Ved ikke hvad det bliver, men rygterne går på lasergame, bowling, sightseeing og andet skægt.

På gensyn... Eller cheers, som de siger her! :)

- Jakob

Ingen kommentarer:

Send en kommentar