NYT - Instagram knap - NYT

Instagram NYT - Instagram knap - NYT

fredag den 7. september 2012

Bare en update/Band-competition :)

Hejsa allesammen!

Om 4 dage har jeg været her i New Zealand i 2 måneder, og det er vildt at tænke på... Tiden går så hurtigt her, og det føles som om, jeg kun har været her i 2 uger! Rugby sæsonen er ovre(æv!), men jeg overvejer at starte på rugby sevens, som er rugby med syv spillere på banen i stedet for 15... Det er vist lige startet, og jeg har fået at vide, der er mere løb i det, og det passer mig :).

I weekenden var jeg en 3 timers køretur mod nord til Wanganui med mit brass band. Vi spillede nogle gode koncerter, og vi nåede en 4.-plads i den samlede A- og B-grade konkurrence, så det var ikke dårligt. Derudover var det super hyggeligt, og efterhånden føler jeg mig meget mere som del af bandet. Derudover har jeg oplevet en ægte newzealandsk roadtrip! Komplet med besøg på en lille motorvejscafé i en nedlagt kirke med super mad og god kaffe. Og ja, jeg er begyndt at drikke kaffe - det skal man jo, når man er i Wellington, der er så kendt for dens kaffe :).

Denne weekend er fri for mig, men weekenden efter går turen langt om længe til Mt. Ruapehu/Whakapapa/Turoa til skikonkurrence! Damn hvor jeg ser frem til at ramme pisterne - meeeeen... Jeg er ret nervøs for at konkurrere. Heldigvis har vi også 1 dag til at øve os og 2 dages "fri leg" efter. Yeehaw! :D

Et par uger derefter slutter skolen, som i øvrigt er en lille smule hård for tiden. Specielt engelsk, hvor David og jeg har sat os for at catche up med resten af klassen. Det betyder 4 personal responses(selvskrevne essays om film, bøger, digte and so on) før næste uge slutter........ Det bliver lidt hårdt arbejde, men jeg må få lavet et par stykker af dem i weekenden.
I matematik er jeg efterhånden ved at være godt med, og jeg følger rimeligt med resten af klassen, selvom jeg har sprunget 1½ år over, ved at komme her. Bruger også gerne lige lidt ekstra tid efter timerne på at få helt styr på det - det er sådan en god følelse at vide, hvad man laver :).
Har i øvrigt valgt skema for næste år, og det kommer ikke til at byde på hverken geografi eller engelsk - de er nemlig byttet ud med drama og japansk! Især japansk glæder jeg mig meget til, men drama bliver helt sikkert også et frisk pust.

 Når skolen så endelig slutter d. 28. smutter vi et par stykker på rundrejse på South Island, som jeg vist har skrevet om i et tidligere indlæg. Kommer bl.a. til at byde på skydiving, svømning med delfiner og hot air balloons! Men dyrt er det :p.

Jeg undskylder meget for diverse mærkelige sproglige vendinger og stavefejl, men mit danske er begyndt at blive lidt rustent, så bear with me! Forhåbentlig kan jeg stadig tale dansk, når de sidste 4/5 af turen er overstået, og jeg kommer hjem :)

- Jakob

Ingen kommentarer:

Send en kommentar