NYT - Instagram knap - NYT

Instagram NYT - Instagram knap - NYT

torsdag den 1. november 2012

Så er der romkugler!

Hey alle!

I mit sidste indlæg skrev jeg jo om de ting, jeg savner ved Danmark... Og romkugler lå nr. 2 på en liste med mere end 20 punkter, så det er vel savnet! Eller skulle jeg siger var...?

I går lavede jeg nemlig selv romkugler! Super nemt, og hvis det skulle være noget, kan I da lige få min opskrift :p

- Wienerbrød, gerne en 5 stykker eller mere, købte hos bageren :).
- Hindbærmarmelade
- Kakaopulver (Og det skal være det rigtige! Det går ikke med noget "Nesquik, kakao på 30 sekunder"-pulver!)
- Rom-essens, den vigtigste ingrediens!
- Krymmel i mange farver, så de ser flotte ud :D

Start med at brække kagerne i små stykker og put dem i en skål. Så skal du piske dem og blende dem - det gør ikke så meget, hvordan du gør det - indtil kagerne danner en konsistens, der er nærmest sammenhængende og UDEN enkelte stykker kage i. Derefter putter du et par klatter marmelade i, ikke for meget til at starte med. Så skal du røre det sammen, og du kan tilføje mere marmelade indtil "dejen"(eller hvad det nu skal kaldes) har den konsistens, du vil have. Så kan du begynde at putte kakaopulveret i, lidt af gangen, til dejen har den rigtige farve. Kakaopulveret gør dejen mere tør, så put endelig mere marmelade i, hvis det bliver for tørt. Så smager du til med rom-essens(skal selvfølgelig også røres ind i dejen) indtil det smager rigtigt.

Til sidst tager du to tallerkener, en med krymmel og en uden, og så former du små kugler, der rulles i krymmelet og puttes på den tomme tallerken! Så skal det bare stå med folie over natten over i køleskabet, og så er de færdige!

Dem jeg lavede smager dejligt! Kan ikke vente med at præsentere dem for et publikum, der aldrig har vist, romkugler har eksisteret! Måske kan jeg åbne deres øjne... Eller noget, lol ;DD. Romkuglerne skal nemlig spises i forbindelse med min form class' shared lunch(Alle bringer lidt mad med, og vi spiser sammen i vores lunch break), så det bliver spændende med nogle reaktioner!


Håber ikke det er blevet for meget med lidt bageopskrift, ellers kan I bare sige til - jeg er åben for kritik :).

Derudover er jeg godt i gang med min atletiktræning frem mod nationals i Dunedin i starten af December! Går ud fra det er samtidig med Julklappsjakten i Sverige :D. Min længdespringsteknik er begyndt at ligne noget igen - måske endda endnu bedre, end da jeg tog af sted! Nu skal jeg bare have arbejdet den ind i mit fulde tilløb :).

Jeg fik også langt om længe købt mig en ny mobiltelefon i dag! Sony Xperia Sola, hedder den vist, og man kan tydeligt mærke forskellen på den og min gamle - også min gamle før jeg smadrede skærmen :p.

Så har jeg lånt en guitar med hjem af min musiklærer på skolen, så jeg ikke får lagt alle mine skillz på hylden ;DDD.






See ya on the flipside :p

- Jakob

Ingen kommentarer:

Send en kommentar